Kamis, 04 Agustus 2016

Contoh Teks Laporan Hasil Observasi

Contoh Teks Laporan Hasil Observasi - Teks laporan ini adalah pemerhatian teks yang menerangkan secara am atau melaporkan hasil kegiatan dipatuhi. Teks laporan mengenai pengambilan pemerhatian terdiri daripada: definisi umum, penerangan bahagian, dan penerangan manfaat. Maklumat yang dinyatakan dalam teks laporan mengenai fakta pemerhatian atau berdasarkan fakta (fakta).

Mengandungi pemahaman asas atau konsep apa yang dapat dilihat atau teks diangkat.Misalnya Pemerhatian topik Environmental Hygiene, mencaci kita perlu menjelaskan terlebih dahulu tentang definisi atau konsep kebersihan alam sekitar secara umum. Kami boleh memberikan Contoh Teks Laporan Hasil Observasi suatu pernyataan atau apa yang kita percaya sebagai prinsip kami dalam kebersihan alam sekitar.

Berbeza dengan teks penerangan, teks laporan ini adalah yang umum atau universal. Walaupun Contoh Teks Laporan Hasil Observasi huraian yang lebih khusus dan terperinci. Terdapat banyak jenis - jenis teks laporan boleh didapati, termasuk laporan pemerhatian teks adalalah, laporan perjalanan, aktiviti dan kejadian (event).

Sumber : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/08/contoh-teks-laporan-hasil-observasi.html